Pantun Dhalem Kaodhi'an Manossa


Pantun adalah salah satu bentuk puisi tradisional Melayu yang terdiri dari empat baris dalam satu bait dengan pola a-b-a-b. Setiap baris terdiri dari 8-12 suku kata dengan irama dan rima tertentu. Pantun biasanya ditulis dengan bahasa Melayu atau bahasa Indonesia dengan gaya bahasa yang santai dan khas.

Isi dari pantun dapat berupa cerita lucu, cerita tentang kehidupan sehari-hari, atau pesan-pesan moral. Pantun biasanya diucapkan dalam acara-acara tertentu, seperti pernikahan, acara adat, atau acara keagamaan. Selain itu, pantun juga dapat digunakan sebagai alat untuk menghibur dan membangkitkan semangat dalam kehidupan sehari-hari.

Pantun Indonesia adalah jenis puisi tradisional yang berasal dari masyarakat Indonesia. Pantun terdiri dari empat baris dengan pola a-b-a-b, di mana baris pertama dan kedua saling berima, begitu juga dengan baris ketiga dan keempat. Pantun biasanya digunakan untuk menyampaikan pesan atau untuk hiburan, dan dapat diucapkan secara lisan maupun tertulis. Pantun sering kali dipakai pada acara pernikahan, pertemuan keluarga, atau saat kumpul bersama dengan teman-teman. Pantun dapat berisi sindiran, lelucon, atau berisi pesan moral atau nasihat.

E dhalem (sastra) Basa Madura jugan badha pantun, basa-basa dhalem pantun pajat lebur. Nape pole oreng-oreng dhalem merengngagi pantun, oreng paneka pas apangrasa bandha se nyelbi’ dhalem atena.

Akadiya pantun paneka:


bisa erassa’agi dibi’ ja’ pantun paneka gi’ daddi gu’-ganggu’na masyarakat madura tor jugan masyarakat Indonesia, kaangguy madhapa’ parsemon, kabadha’an, akadiya kasossa’an, parsemmon paneka jugan aesse sindhiran. Anapa ma’ esendhir, enggi polana badha settong rembak se korang sae, akadiya korupsi, korupsi paneka ngeco’ pessena nagara. Biyasana oreng paneka bakal sengka, todhus, ta’ andhi’ mowa manabi pon esinggung otaba esindhir. Akadiya pantun paneka jugan:


Pantun kasebbut, nenggar oreng se ta’ apowasa. Badha ca’-oca’an e Sumenep (Madura, pola sadaja masyarakat oneng), manabi ta’ apowasan neka bakal lempo (gemuk) bila tellasan, paneka bakal esambelli bakal.

“Ba’na mon ta’ apowasan, esambelli bila para’ tellasan. Dina ba’na!” ra-kera nga’ ganeka oreng matako’e oreng/na’-kana’ se ta’ apowasa. Enggi egabaya napa mon ta’ apowasan keya, enggi sambelli. Napana se esambelli. Enggi paneka napsona. Tantona kalaban epantune, oreng kasebbut minimal apangrasa ja’ etenggar, badha se ngacaca, badha se mangngarae sanajjan kalaban basa (pantun).

Tor jugan pantun paneka lakar semma’ ka masyarakat (madura), asabab neka pajat gu’-ganggu’na masyarakat, adha-kandha, bit-sambidan. Kadhang tengnga saba tun-pantunan, atemmo e lorong enggi apantun, e pasar, e somor, napa pole bila pasemowan agung, akadiya kabinan, manabi sobung parebasan otaba pantunna, neka ta’ samporna. Napa samangken pon sobung oreng apantun. Paggun bannya’. ta’ edina’agi. Ta’ ebuwang.  Tor jugan oreng aparsemmon.

Basa-basa dhalem pantun pajat rengkes tor teppa’ sasaran. Sakeccap namong nyellet ka perro’ thethet! Artena lakar teggessan! Samangken robana pantun ampon ta’ bisa ebida’agi, ponapa pantun kasebbut pantun agama, paleggiran. Asabab pantun-pantun kasebbut, nyemmone oreng se saestona agandhu’ agama, namong korang ngalampa’agi agamana. Akadiya ta’ apowasa, otaba korupsi, ka’dhinto pantun agama, namong ekagaja’, manabi ekagaja’, ekameler, neka sajan bannya’ oreng agella’, tandhana pantun kasebbut bannya’ teppa’na.

 

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama

Formulir Kontak